Recensie Schaduw van de vos – Julie Kagawa (Lore) + winactie!

Yumeko is een meisje met een gevaarlijk geheim. Ze is een shapeshifter, Yumeko kan namelijk in een vos veranderen. Ze is opgegroeid in een tempel waar ze veilig was en kan uitgroeien tot de vrouw die ze nu is.Tot op een dag de tempel in vuur en vlam staat. Alle bewoners van de tempel sneuvelen in de strijd, iedereen behalve de dappere meid. Ze kan nog nipt ontsnappen en redt ook de grootste schat van de tempel van de vlammen: een stuk van de eeuwenoude perkamentrol. Aan de hand van deze perkamentrol kan men eens in de duizend jaar de grote Kamidraak aanroepen. Yumeko doet er alles aan om de rol in veiligheid te brengen, zelfs al moet ze hiervoor haar eigen leven op het spel zetten.

Mijn verwachtingen voor dit boek lagen zo ontzettend hoog! Ik vond de Talon serie echt geweldig dus was ook ontzettend verrast om deze heel andere kant van Julie te leren kennen. In dit boek gaat men dieper in op de Japanse mythologie, die voor mij wel tamelijk ver van mijn bed ligt en waar ik me in het begin best aan moest aanpassen. Ik had echt totaal geen basiskennis over deze bijzondere mythologie en dat zorgde in het begin wat voor verwarring, maar eenmaal beter bekend met dat thema vond ik het vooral boeiend om kennis te maken met deze bijzondere ideeën.

Deze serie is heel anders dan de Talon serie. In dit boek schrijft Julie op een heel andere manier. De hoofdstukken in het boek zijn variërend kort en lang, wat het lezen vlot en aangenaam maakt. Er zijn verschillende personages aan het woord. Hierdoor kan je ook even meekijken in het hoofd van andere personages waardoor je net dat ietsje meer van het verhaal meehebt.

De cover geeft het boek een mysterieus tintje, een betere cover hadden ze niet kunnen kiezen. In het begin is het wel even wel even wennen aan dit aparte genre en de nieuwe schrijfstijl en natuurlijk aan de Japanse namen, maar eens je goed vertrokken bent stop je niet meer.

Het is vooral een bijzonder boek omdat Julie Kagawa dit zelf al heel lang wilde schrijven en het er nu eindelijk is.

Ben je benieuwd naar deze nieuwe kant van Julie? Niet getreurd want je hoeft niets te missen!Valeries Boekenwereld mag twee exemplaren weggeven, waarvoor veel dank aan uitgeverij HarperCollins.

Hoe maak je kans op een exemplaar?